Despre copii

Rudolf DREIKURS dixit:

" Nu ne putem apăra copiii de viaţă, ci trebuie să îi pregătim pentru ea! "

La ce sa te astepti de la copiii intre 3-4 ani
  • încep să se joace cu alţi copii, renunţând la jocul individual
  • devin mai dispuşi să facă schimburi, să împartă şi încep să înţeleagă că şi ceilalţi oameni trăiesc emoţii, au sentimente şi că au drepturi.
  • capătă din ce în ce mai multă încredere în sine şi, cu puţin ajutor, ajung să îmbrace singuri.
  • au prieteni imaginari şi pot trăi frici diverse (bau-bau-l din dulap, monştrii de sub pat, întunericul în care se mişcă “ceva” …)
  • au un control muscular din ce în ce mai dezvoltat pe grupele musculare mari şi, prin urmare, au o mare veselie să alerge, să sară în doua picioare, să prindă mingia şi să o arunce mai departe, să urce scări şi să danseze.
  • încep să se bucure şi de controlul pe musculatura delicată a mâinilor experimentând desenul şi mâzgălitul (un soi special de scriitură, o formă super-individualizată greu de înţeles pentru ceilalţi).
  • potrivesc obiectele după formă şi sortează în funcţie de caracteristici comune sau diferite
  • se bucură de umorul simplu, iubesc ghicitorile şi glumele cu iz practic.
  • Înţeleg şi dau curs comenzilor verbale.
  • folosesc cuvinte din ce în ce mai sofisticate, iar propoziţiile lor devin mai complexe.
  • se bucură de cuvintele rimate.
  • recunosc numerele.
  • fac încercări de a citi, atrag atenţia către ei şi sunt tare mândri când sunt lăudaţi.
  • recunosc semne scrise sau simboluri din jurul lor.
  • ştiu că fiecare literă are un nume şi identifică în jur de 10 litere, în special cele care sunt legate de numele lor.
La ce sa te astepti de la copiii intre 4-5 ani
  • Pot fi agresivi în cadrul jocurilor la care participă.
  • Demonstrează resurse bogate de energie şi disponibilitate de a face lucruri.
  • Mimează tot felul de simptome şi fac tot felul de „feţe” pentru a vedea ce reacţii stârnesc celor din jur.
  • Intră în grupuri şi leagă prietenii repede, dar la fel de repede le pot şi schimba.
  • Controlul muscular devine mai bun în privinţa alergatului şi a săriturilor de tot felul.
  • Recunosc şi pot scrie numerele de la 1 la 10.
  • Recunosc formele geometrice.
  • Le place să facă rime, să inventeze cuvinte şi să spună glume.
  • Încep să cunoască şi să folosescă cuvintele care le vor fi folositoare în şcoală: numele culorilor, formele, numerele.
  • Cunosc şi folosesc cuvintele care sunt importante în viaţa de zi cu zi: nume de străzi, adrese, numele adulţilor din viaţa lor.
  • Ştiu cum se ţine o carte şi cum se petrece citirea; urmăresc de la stânga la dreapta şi de sus în jos textul poveştilor care le sunt citite cu glas tare.
Ce au nevoie copiii intre 3-4 ani

Copiii de 3-4 ani au nevoie de oportunităţi de:

  • A se juca cu alţi copii; se deprind să asculte, să împărtăşească şi să facă schimburi cu ceilalţi.
  • A-şi dezvolta coodonarea mişcărilor.
  • A-şi dezvolta limbajul.
  • A povesti.
  • A-şi dezvolta independenţa (îmbrăcarea şi dezbracarea)
  • Să numere şi să măsoare.
  • Să asculte poveşti citite cu glas tare de adulţi.
  • Să cunoască alfabetul.
  • Să măzgălească diverse mesaje şi idei.
Ce au nevoie copiii intre 4-5 ani

Copiii de 4-5 ani au nevoie:

  • Să experimenteze şi să descopere singuri (între anumite limite, desigur, dictate de siguranţa lor).
  • Să îşi dezvolte interesul pentru subiecte care le vor fi utile mai târziu în şcoală: calcule simple, cunoştinţe despre timp şi natură, ritmuri muzicale.
  • Să fie implicaţi în acţiuni care presupun explorare şi deducţii.
  • Să grupeze lucrurile în funcţie de caracteristici similare.
  • Să îşi folosească imaginaţia şi să dea curs cu încredere propriei curiozităţi.
  • Să îşi dezvolte deprinderile vorbitului şi ascultatului.
  • Să descopere partea plăcută şi folositoare a scrisului şi cititului (ascultând poveşti şi poezii, văzându-i pe adulţi folosindu-se de cărţi pentru a se informa, dictându-le, chiar, adulţilor poveşti).

http://www.razuban.tripod.com
http://www.individuus.ro
http://www.fundatia-gogalniceanu.ro

ARTICOLE

Varsta prescolara

O teorie importanta in psihologie este teoria atasamentului a lui John Bowlby, preluata de multi psihologi, printre care si Franz Ruppert. Acesta spune ca experientele unui copil cu mama si tatal sau in primii ani de viata isi pune decisiv amprenta asupra vietii sale ulterioare...

Mai mult...
Jocul

Cum bine stim, in special daca suntem deja parinti, mai intai exista o perioada a jocului individual, in timpul careia copilul nu prezinta interes si nici nu stie cum sa se joace cu alti copii. Un copil mic va privi un alt copil ca pe o jucarie, nu un partener de joc...

Mai mult...

ANALESIA Kinderzentrum - gradinita cu predare in limba germana
sector 1 (zona Dorobanti)

facebook